Już nie tylko, by zadbać o formę czy zrelaksować się w chwili wolnego – poznaniacy coraz częściej wykorzystują rowery do poruszania się po mieście w drodze do szkoły, pracy czy na zakupy. Popularności sprzyja powstanie i rozwijanie infrastruktury rowerowej, w tym przede wszystkim bezpiecznych tras i przejazdów, a także rozbudowa systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego.
W kończącym się roku do dyspozycji poznaniaków oddano m.in. ok. 1,5-kilometrową trasę wzdłuż ul. Grunwaldzkiej,któa jest przedłużeniem drogi dla rowerów oddanej do użytku w 2019 roku. Połączono tereny przy MTP z ul. Słoneczną i Rycerską oraz dalej do ul. Jugosłowiańskiej, dzięki czemu rowerzyści mogą dojechać bezpieczną trasą aż do rejonu Stadionu Miejskiego przy ul. Bułgarskiej. Połączono także ciąg pieszo-rowerowy z parku Manitiusa z ruchem rowerowym wzdłuż ul. Wyspiańskiego.
W kilka miesięcy powstała również długo wyczekiwana droga rowerowa łącząca Wildę z centrum miasta. Ścieżka rozpoczyna się w rejonie parku im. Jana Pawła II i biegnie aż do ul. Półwiejskiej i Krakowskiej. Dzięki temu, rowerzyści nie muszą już jechać po jezdni, co dla wielu było zniechęcające do korzystania z jednośladów z uwagi na kwestie bezpieczeństwa na drodze.
Rozbudowano także Wartostradę. W tym roku zakończono prace przy ponad kilometrowym odcinku między mostem Królowej Jadwigi a schodami i pochylnią przy parku w Starym Korycie Warty. Można już także korzystać z odcinka łączącego okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I, którym można dojść lub dojechać do tarasu przy Bramie Poznania ICHOT.
Zakończono także prace przy budowie łącznika Wartostrady w rejonie tzw. Cypla i mostu Bolesława Chrobrego, co jest dużym ułatwieniem nie tylko dla rowerzystów, ale także pieszych.
Rowerzyści mogą korzystać także z drogi wzdłuż nowej trasy tramwajowej do pętli Unii Lubelskiej.
Miasto chce kontynuować inwestycje z zakresu infrastruktury rowerowej. Obecnie trwają race projektowe dotyczące przebudowy kolejnego odcinka Wartostrady. Będzie miał prawie 2 kilometry długości i powstanie między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I wzdłuż wschodniego brzegu rzeki.
Planowane są także kolejne trasy, m.in. wzdłuż Wyszyńskiego, Estkowskiego, Wolnicy i Solnej, wzdłuż ul. Dmowskiego, od ul. Miedzianej do ul. Klaudyny Potockiej, a także ul. Połabskiej, Umultowskiej, Łużyckiej, Stoińskiego i Wiechowicza oraz wzdłuż trasy PST.