Trwa kolejny etap inwestycji na linii z Wielkopolski do Szczecina to projekt za ok. 4,1 mld zł współfinansowany z instrumentu UE „Łącząc Europę” (CEF). Obecnie prace w rejonie Krzyża Wielkopolskiego wymagałyby uruchomienia komunikacji zastępczej na wyłączonym z użytku odcinku.
By uniknąć takich niedogodności dla pasażerów, a także problemów logistycznych, podjęto decyzję o budowie specjalnego objazdu na nasypie ziemnym wzdłuż modernizowanej linii. Wykorzystano do tego stalową konstrukcję nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Bajpas ma czterysta metrów długości.
Do wykonania wysokich na ok. 8,5 m budowli ziemnych zużyto ponad 18 tys. ton ziemi oraz stalowej konstrukcji o wadze 117 ton i rozpiętości ok. 30 metrów.
Objazd będzie wykorzystywany przez rok i zostanie rozebrany po zakończeniu prac na odcinku na linii Poznań-Szczecin i powrocie pociągów na zmodernizowane tory.