W ostatnim czasie na placu budowy można zauważyć kolejne nowe elementy, w tym sieć trakcyjną i rozchodnik w torowisku. Aura pogodowa sprawiła, że możliwe było w końcu rozłożenie mat rozchodnikowych między szynami. Widać je, podobnie jak sieć trakcyjną, w rejonie pętli Wilczak.
Zielone torowiska mają kilka pozytywnych aspektów. To m.in. naturalne wytłumienie hałasu powodowanego przez jadące pojazdy, względy estetyczne, lepsza gospodarka wodami opadowymi czy możliwości choć minimalnego zbierania zanieczyszczeń z jezdni.
W sobotę rozpocznie się kolejny etap budowy kabla zasilającego trasę. Prace będą prowadzone na północno-wschodniej stronie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Garbary i Armii Poznań oraz w ciągu ul. Szelągowskiej do skrzyżowania z ul. Winogrady.
Roboty te będą się wiązać z zawężeniami miejsc dla pieszych i rowerzystów, w razie potrzeby wykonawca będzie montował specjalne kładki, by nie było konieczności zamykania ciągów komunikacyjnych. Dodatkowo na ul. Szelągowskiej występować będą czasowe zmiany w układzie pasów ruchu, bo wschodni pas będzie wyłączany z użytku. Ruch w kierunku centrum prowadzony będzie po istniejącym buspasie, a w przeciwnym kierunku po dotychczasowym pasie prowadzącym do centrum miasta.
Podjęto również decyzję o wydłużeniu godzin ręcznego sterowania ruchem wahadłowym na ul. Naramowickiej, na wysokości planowanej tzw. ul. Nowej Stoińskiego. Ma to zwiększyć poziom bezpieczeństwa uczestnikó∑ ruchu w tym rejonie oraz płynność ruchu.