Celem inwestycji jest zwiększenie przepustowości dworca, co umożliwi uruchomienie kolejnych połączeń, a jednocześnie zapewni dogodniejsze i wygodniejsze rozwiązania komunikacyjne na terenie samego obiektu.
W ramach prowadzonych prac powstaje nowy peron 3a, między obecnym peronem 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok pojawią się dodatkowe, przebudowane tory, a także urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy powstały także w rejonie Ronda Kaponiera. Inwestycja obejmuje też wydłużenie o ponad 200 metrów przejścia podziemnego wraz z windami, co pozwoli na lepszą komunikację w obrębie wszystkich peronów, a także zapewni dojście do nowego peronu na całej jego długości.
Nowy peron będzie wyposażony w zadaszenie, ławki, system informacji wizualnej i głosowej, ruchome schody oraz ścieżki naprowadzające dla osób z dysfunkcjami wzroku.
Obecnie wykonano już ok. 60% zaplanowanych prac. Gotowa jest już m.in. konstrukcja nowej części przejścia podziemnego na odcinku od tunelu do dworca autobusowego. Trwa układanie granitowych płyt na ścianach, a także przygotowanie kolejnych segmentów tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej.
Za Mostem Dworcowym widoczne są już ścianki nowego peronu 3a, gotowe są rozjazdy w rejonie Ronda Kaponiera.
Do tej pory z terenu budowy wywieziono już ok. tysiąca wywrotek ziemi, wykorzystano materiał z ok. stu betoniarek, natomiast do zbrojenia wykorzystano ok. 40 ton stali.