Przejazdy testowe na gotowym odcinku rozpoczęły się w poniedziałek. Po ich zakończeniu, jeśli wszystko będzie dobrze, możliwe będzie przejście do zakończenia formalnej procedury odbioru odcinka, a tym samym, uruchomienie części nowej trasy tramwajowej.
Trudno sobie wyobrazić tramwaj bez prądu, dlatego ostatnie dni upłynęły nam pod znakiem weryfikacji i pomiarów w zakresie zasilania. Sprawdzamy m.in. czy stacja prostownikowa działa prawidłowo. Powstałym torowiskiem przejechały także pierwsze pojazdy techniczne. Następnym krokiem będzie przejazd poznańskimi tramwajami, głównie dwukierunkowymi – od wagonów pochodzenia niemieckiego, tzw. „Challengerów”, po najnowsze Moderusy Gamma – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Przejazdy testowe prowadzi MPK Poznań, które będzie obsługiwać trasę. Na razie używane są do tego pojazdy techniczne, dzięki czemu możliwe jest sprawdzenie torowiska, bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej, przy jednoczesnych próbach i testach zasilania.
Obecnie na gotowym odcinku trasy trwają jeszcze prace wykończeniowe, w tym montaż małej architektury. Gotowe są też wiaty przystankowe.
Zgodnie z założeniami, tramwaje pojadą na nowym odcinku jeszcze tego lata. Cała trasa ma być gotowa w 2022 roku.