Stereotypowo z biznesem przez wieki kojarzeni byli mężczyźni. Byli, bo wydaje się, że w ostatnich latach ta zależność zaczyna pękać. Kobiety coraz chętniej stają się niezależnym pracodawcą same dla siebie.
Jak wskazała Anna Diller z Rozwijalni Kobiet podczas programu „Hej Poznań”, duży wpływ na to mają media, które stały się bardziej otwarte na tematy związane z kobietami w biznesie, a także zmiana postawy… mężczyzn.
„Panowie dojrzeli do tego, żeby dać przestrzeń kobietom na rozwój swoich biznesów” – powiedziała Anna Diller w rozmowie z Piotrem Szulcem.
Najistotniejsza jest jednak zmiana, która zachodzi w samych paniach. Jak przyznała ekspertka, największym problemem kobiet jest wciąż brak wiary w siebie i własne możliwości. Paniom o wiele trudniej niż panom przychodzi uwierzenie we własny pomysł czy odwaga na jego realizację. Właśnie dlatego istotne jest znalezienie odpowiedniego wspierającego środowiska.
Podczas wywiadu Anna Diller wyjaśniła dlaczego otoczenie jest istotne dla powodzenia kobiecych biznesów. Okazuje się, że panie potrzebują z jednej strony kogoś, kto je doceni chwaląc ich dotychczasowe osiągnięcia, ale także zmotywuje do dalszej pracy i rozwoju, by nie stawały w miejscu.
W programie „Hej Poznań” eksperta zdradziła również, przedstawicielki których branż najchętniej biorą udział w spotkaniach kobiet networkingowych oraz dlaczego są one tak istotne dla rozwoju biznesu. Czy kobiety przejmą prym w interesach i przełamią męską dominację?