W ramach trwającej inwestycji przejście podziemne na dworcu jest rozbudowywane o ponad 200 metrów prowadząc do nowego peronu, który z kolei powstaje między peronem 3 a galerią handlową. Przebudowywanych jest ponad 3km układów torów i rozjazdów.
W tunelu przejścia prace dobiegają końca. Trwa układanie granitowych płyt oraz montowanie oświetlenia. Rozbudowa zapewni dogodne przejście na wszystkie perony dworca.
Niemal gotowy jest już także nowy peron, gdzie układane są ostatnie ścianki. Na ponad 400-metrowym odcinku znajdzie się długa wiata wyposażona w ławki i oświetlenie. Zamontowane będzie nowoczesny system informacji głosowej i wizualnej. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Zamontowano już także 13 z 16 nowych rozjazdów.
Do peronu i tunelu będzie można dostać się m.in. jedną z pięciu wind, które znajdą się między tunelem a peronem, w budynku dworca i przy Moście Dworcowym. Dodatkowo, z nowego peronu poprowadzone będą ruchome schody z wyjściem w rejonie kas biletowych na dworcu. Jak informuje PKP, budowa schodów ma ruszyć jeszcze w tym roku.
Wartość inwestycji to ok. 108 mln złotych. Udostępnienie nowego toru oraz przejścia dla podróżnych planowane jest na marzec 2022 roku.