Bank współpracuje z samorządami zarówno w zakresie finansowania, jak i obsługi depozytowo-transakcyjnej.
„PKO Bank Polski jest ważnym i sprawdzonym partnerem sektora publicznego. Od lat kreuje i na dużą skalę udostępnia zaawansowane rozwiązania informatyczne, wykorzystywane nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji publicznej” – mówi Marcin Eckert, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Jak podkreśla Eckert, PKO BP było wielokrotnie nagradzane za wprowadzanie innowacji, w tym za projekt udostępniania usług e-administracji w serwisach bankowości elektronicznej.
„Dlatego cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z naszymi strategicznymi klientami samorządowymi, jakimi są Wrocław i Poznań” – dodaje wiceprezes.
Zakres obsługi budżetu Poznania i 274 podmiotów okołobudżetowych obejmuje m.in.: otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych, udostępnienie systemu bankowości internetowej iPKO biznes, usługę konsolidacji sald, obsługę wpłat i wypłat gotówkowych, usługę płatności masowych (PKO Rachunki Wirtualne), przechowywanie depozytów rzeczowych, kompleksową obsługę kart płatniczych, udostępnienie terminali płatniczych oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w kwocie do 150 mln zł.
Bank będzie również prowadził obsługę kasową w budynku Urzędu Miasta. Umowa została podpisana na cztery lata.