Co ma wspólnego Filharmonia Poznańska z dealerem samochodowym światowej marki? Z pozoru niewiele, jednak wzajemna współpraca sprawia, że zyskują nie tylko obie strony, ale i reszta mieszkańców. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest jedną z najważniejszych rzeczy, o której muszą pamiętać przedsiębiorcy zarówno w dużym mieście jak i mniejszych miejscowościach. To istotne działanie biznesowe i społeczne, które wpływa na rozwój lokalnej społeczności.
Dlaczego nawet pozornie różne podmioty rozpoczynają współpracę? Powodów jest wiele. Wspólne projekty komercyjne, współpraca barterowa do realizacji biznesu czy wzajemna reklama. Jest też aspekt odpowiedzialności biznesu, która w bardzo dużym skrócie wskazuje na swego rodzaju obowiązki firm wobec lokalnej społeczności. Większość firm traktuje to jednak nie jako coś co muszą, a coś co chcą robić.
Jak wskazał Piotr Szulc podczas programu „Hej Poznań” to jeden z elementów współczesnego biznesu, z czym zgodził się Remik Świątek, Dyrektor Oddziału MB Motors Poznań.
„Staramy się być blisko poznaniaków. Wszyscy jesteśmy z Poznania, staramy się być blisko poznaniaków i tego co się dzieje w Poznaniu. Staramy się raczej wspierać aktywności lokalne” – powiedział podczas rozmowy z Codziennym Poznaniem
Jak się okazuje, dealer samochodowy może połączyć siły z różnymi podmiotami na najróżniejszych płaszczyznach. Od wielu lat MB Motors Poznań wspiera Filharmonię Poznańską, a od niedawna także lokalną drużynę żużlową, czyli PSŻ Poznań, a więc Poznańskie Skorpiony. Ciekawa jest też współpraca z przedstawicielami innej formy transportu, czyli lotniskiem Poznań-Ławica. Wszystkie strony związane są więc z lokalnym „podwórkiem”.
Prowadzący „Hej Poznań” dobrze wie, jak wygląda taka współpraca, ponieważ także Codzienny Poznań tworzy wspólny projekt z MB Motors Poznań poprzez nagrywanie wywiadów w samochodzie, który porusza się po Poznaniu odwiedzając ciekawe miejsca rekreacji, kultury i zabawy poznaniaków, jednocześnie prowadząc rozmowy z przedstawicielami różnych gałęzi biznesu i kultury z Poznania.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest coraz częściej zauważalna także przez samych mieszkańców, którzy oczekują od firm zaangażowania w życie miasta nie tylko poprzez komercyjne inwestycje, ale także działania, które promują lokalne inicjatywy, integrują mieszkańców i wspomagają mniejsze, poznańskie podmioty. Świadomość społeczna w tym zakresie jest coraz większa, a młodsze pokolenia, szczególnie te w wieku 15-35 lat, uznają to za podstawę wejścia na lokalny rynek większych firm i korporacji.
Więcej na temat wspierania poznańskich podmiotów można dowiedzieć się z materiału w ramach programu „Hej Poznań”.