Każdy kierowca korzystający z aplikacji Bolt musi obowiązkowo przejść szkolenie, a następnie zdać test, aby móc kontynuować współpracę z Bolt. Szkolenia dostępne są w 5 wersjach językowych. Webinar obejmuje podstawy z zachowania w ramach relacji pasażer-kierowca, tłumaczy jakie zachowania są absolutnie niedopuszczalne oraz z jakimi konsekwencjami należy się liczyć w przypadku ich złamania.
Szkolenie zostało opracowane we współpracy z fundacją Feminoteka i jest pierwszym z przynajmniej dwuczęściowego cyklu webinarów.
„Bezpieczeństwo osób korzystających z aplikacji Bolt jest dla nas priorytetem. Opublikowane dzisiaj szkolenie edukacyjne to kolejny krok, dzięki któremu podróże za pomocą aplikacji Bolt będą przebiegały komfortowo i bezpiecznie. Jednocześnie aktualnie testujemy rozwiązania technologiczne, które dodatkowo wzmocnią bezpieczeństwo pasażerów i kierowców” – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Jednocześnie firma opublikowała zasady poprawnego zachowania pasażerów i kierowców, zebrane w formie Standardów Społeczności Bolt. Znajdują się w nim pogłębione informacje o kodach kulturowych, nieprawidłowych zachowaniach i przemocy seksualnej, a także konsekwencjach związanych z popełnianiem przestępstw związanych z przemocą seksualną. Standardy społeczności zostaną na stałe wpisane do regulaminów obowiązujących wszystkich użytkowników aplikacji Bolt, a ich nieprzestrzeganie może skutkować stałym usunięciem z aplikacji.
Bolt to europejska super-aplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.