To kolejny salon otwarty przez dobrze znane w Wielkopolsce małżeństwo Mikołajczak. Od lat Toyota, a potem także Lexus w regionie kojarzy się właśnie z nimi. W listopadzie 2022 roku na motoryzacyjnej mapie Poznania znalazł się nowy punkt przy ul. Bukowskiej 237 – Toyota Mikołajczak i Lexus Poznań-Ławica.
W ofercie znajdują się zarówno nowe jak i używane samochody, a także profesjonalny serwis z szeroką gamą usług, hala warsztatowa, miejsce przechowywania dla ponad 8 tysięcy opon, a w przyszłości ma powstać także część blacharsko-lakiernicza. Klienci mogą liczyć również na profesjonalne doradztwo oraz pomoc w sprzedaży samochodów.
Przy salonie powstał parking na 100 samochodów, na którym nie zapomniano o ładowarkach do pojazdów elektrycznych. Koncepcja odchodzenia od silników benzynowych zdecydowanie jest widoczna w nowym salonie.
Z okazji otwarcia, które miało miejsce 17 listopada, zorganizowano także panel dyskusyjny pt. „Nowe technologie – przyszłość motoryzacji”. Wiele uwagi poświęcono m.in. technice wodorowej.
Jak podkreśla prezydent Toyota Central Europe dr Jacek Pawlak, to przyszłość motoryzacji.
„Według mnie absolutnie jest to technika przyszłości w motoryzacji, dlatego że wodorem możemy napędzać dzisiaj wszystko – samochody osobowe, ciężarowe, pociągi, statki. Wiem, że są także testowane rozwiązania samolotów i helikopterów na wodór. W zasadzie wszystko, co napędzamy ropą naftową możemy w przyszłości napędzać wodorem i to przy jednej gigantycznej zalecie – to wszystko będzie zeroemisyjne” – podkreśla prezydent Toyota Central Europe, dr Jacek Pawlak
Zaznacza także, że w przeciwieństwie do sposobów pozyskiwania klasycznych paliw, w przypadku wodoru nie ma znaczenia lokalizacja, ponieważ nie ma złóż, jak w przypadku ropy. Może być wyprodukowany wszędzie i to za sprawą np. farm fotowoltaicznych.
Jakie techniki są obecnie stosowane i które są najlepsze?
„Cały czas te nowe technologie są jeszcze stosunkowo drogie. Oczywiście, ten efekt skali spowoduje, że będą taniały i będą coraz bardziej dostępne. Według nas dzisiaj najlepszą technologią dla klientów są hybrydy, ponieważ są to samochody, które ok. 60-70% czasu i dystansu jadą zeroemisyjnie, czyli jak samochody elektryczne, natomiast nie mają problemu ceny, ponieważ kosztują tyle, co samochody konwencjonalne. Nie ma tez problemu dystansu i ładowania – same się ładują” – wyjaśnia dr Jacek Pawlak
Czy właśnie te technologie są przyszłością Toyoty i Lexusa?
„W Toyocie i Lexusie mamy już wszystkie technologie: mamy samochody, które są zasilane napędami hybrydowymi. Mamy plug-iny (hybrydy plug-in) i to takie, które mają zasięg 60-70 km, a więc np. dla drogi do pracy i z powrotem, ale nie ma też problemu z dojechaniem nad morze czy w góry z taką hybrydą. Mamy także samochody elektryczne na baterie – dziś w salonie można zobaczyć nową Toyotę BZ i mamy oczywiście samochody elektryczne na wodór, czyli Toyotę Mirai. Już za kilka tygodni będziemy mieć pierwszą stację ładowania w Polsce. Przypomnijmy, że samochód elektryczny na wodór ładujemy 3 minuty i mamy zasięg 650 km” – podkreśla prezydent Toyota Central Europe
Ekologia jest wyjątkowo ważna zarówno dla Toyoty jak i Lexusa. Co można zrobić, by jeżdżenie samochodem było bardziej ekologiczne?
Dariusz Mikołajczak, prezes Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zauważa, że fabryka Toyoty w Polsce jest bardzo duża, realizuje wszystkie procesy u siebie i zatrudnia ok. 3 tysięcy pracowników. Już na etapie produkcji, która wymaga ogromnych nakładów energii elektrycznej marka myśli o ekologii.
„My kupujemy tylko zieloną energię, więc już od tego procesu wytwarzania staramy się być zeroemisyjni. Wytwarzając nasze produkty, czyli napędy hybrydowe, które są montowane we wszystkich samochodach produkowanych w Europie, można powiedzieć, że te wyroby są wyprodukowane z czystej, ekologicznej energii. To jest ten początek, który jest równie ważny co sama jazda samochodem. Samochód też jest bardzo niskoemisyjny – hybryda przez ok. 70% czasu przejeżdża na silniku zeroemisyjnym” – zaznacza prezes
Nowy salon Toyota Mikołajczak i Lexus Poznań – Ławica to jedno z ważniejszych motoryzacyjnych wydarzeń w Poznaniu w 2022 roku. Prezes Zarządu Toyota Mikołajczak, Jacek Mikołajczak zaznacza, że rynek poznański jest bardzo duży i zdecydowanie brakowało tu właśnie tych dwóch marek.
„Rynek poznański jest bardzo duży, ale nie ma osiągnięć takich, jak średnia w Polsce. Brakuje jeszcze ok. 4% jeśli chodzi o obecność Toyoty w stosunku do rynku średniego w Polsce” – podkreśla Jacek Mikołajczak, Prezes Zarządu Toyota Mikołajczak
Połączenie Toyoty i Lexusa w jednym salonie ma wiele uzasadnień, ale jak się okazuje, są to także dwie marki, które cieszą się największą lojalnością klientów. W czym tkwi sekret?
Zdaniem Jolanty Mikołajczak, Prezes Lexus Poznań- Ławica, kluczem do sukcesu jest przede wszystkim dbałość o klienta.
„Dbałość dotyczy obsługi, troski, bycia z klientem od początku do końca – nie tylko kiedy sprzedajemy auto, ale przede wszystkim wtedy, gdy klient potrzebuje naszego wsparcia w zakresie serwisu” – podkreśla Jolanta Mikołajczak, Prezes Lexus Poznań-Ławica
Co wyróżnia nowe salony, które powstały przy ul. Bukowskiej? Prezes Toyota Mikołajczak wskazuje m.in. na najnowsze urządzenia, które umożliwiają obsługę nie tylko wieloletnich, ale także najnowszych modeli samochodów. Wymienia także świetną lokalizację i dogodny dojazd dwupasmową trasą, a także wygodne i dostępne parkingi.
Jolanta Mikołajczak, Prezes Lexus Poznań-Ławia dodaje, że w obu salonach na klientów czeka bardzo dobra załoga, która czeka na gości. Pracownicy są przygotowani do tego, by towarzyszyć klientom nie tylko przy zakupie, ale także eksploatacji pojazdów czy przy innych kwestiach, które chcieliby załatwić w salonach.
Nowe salony znajdują się przy ul. Bukowskiej 237 w Poznaniu.