Na trasie kórnickiej trwa remont na odcinku od os. Lecha do ul. Jana Pawła II, czyli na fragmencie, który nie był gruntownie remontowany i był w bardzo złym stanie technicznym. Tramwaje musiały tam poruszać się z minimalną prędkością, a komfort podróży był bardzo obniżony.
Jak zapewnia Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, prace przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Do tej pory zdemontowano stare torowisko i przeprowadzono prace podziemne. Obecnie trwają przygotowania do ułożenia nowego torowiska i infrastruktury.
Trwa budowa fundamentów słupów trakcyjnych i nowej sieci. Wzdłuż torowiska na odcinku ul. Milczańskiej, a także w ul. Pleszewskiej budowana jest kanalizacja deszczowa. Widać już także postęp prac przy nowej pochylni, która powstaje przy przystanku na os. Tysiąclecia oraz przy nowym skrzyżowaniu na ul. Kaliskiej.
W ramach inwestycji poza nowym torowiskiem, wykonawca przebuduje również przystanki „Kórnicka” i „os. Tysiąclecia”. Przystanek „Polanka” będzie zastąpiony przez dwa nowe – bliżej ul. Milczańskiej, a drugi w rejonie os. Łacina.
W okolicy trasy przebudowane będą trasy rowerowe i ciągi piesze.
Inwestycja obejmuje też prace przy infrastrukturze drogowej w ramach tzw. ringu Łacina. Ul. Pleszewska zostanie wydłużona o ponad 200 metrów między ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ul. Kaliskiej i Polanka. Z kolei przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej, zgodnie z zapisami planu miejscowego, nie będzie dostępny dla samochodów, a jedynie dla pieszych i rowerzystów.
Ciąg pieszy i rowerowy powstanie też po południowej stronie torowiska, do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.
W ramach prac budowane jest też odwodnienie, oświetlenie uliczne, monitoring, a także droga dojazdowa dla służb.
Inwestycja ma zakończyć się do jesieni 2023 roku.