Optymalizacja słów kluczowych w Google Ads i SEO to absolutna podstawa
Zdecydowana większość problemów z marketingiem w Google zaczyna się od słów kluczowych. To swego rodzaju łącznik pomiędzy przedsiębiorcami a użytkownikami wyszukiwarki. Nikogo nie może dziwić więc konieczność ich regularnej optymalizacji. Profesjonalne pozycjonowanie stron oraz skuteczne kampanie Google Ads wymagają od Ciebie używania tylko transakcyjnych fraz. One generują sprzedaż, natomiast pozostałe (tzw. generyczne) powodują wyłącznie rosnący ruch w obrębie witryny. Ciekawą wskazówką będzie również geolokalizacja słów kluczowych. Zwłaszcza jeżeli prowadzisz biznes usługowy bądź sklep stacjonarny w konkretnej lokalizacji. Reklama w charakterze lokalnym umożliwi Ci ograniczenie przepalania budżetu na promocje w miejscach, gdzie szansa na zdobycie nowego Klienta jest naprawdę minimalna. Geolokalizację wykonasz z poziomu słów kluczowych, dodając do tych najważniejszych nazwę województwa, miasta czy nawet dzielnicy w przypadku tych większych miejscowości.
„Frazy kluczowe odgrywają niezwykle istotną rolę w marketingu Google. Dzięki nim jesteś w stanie zaprezentować ofertę prowadzonej przez siebie firmy potencjalnemu Klientowi w momencie, kiedy ten aktywnie wyszukuje pokrewnych produktów bądź usług. To właśnie dlatego przy profesjonalnym pozycjonowaniu stron niezbędne będzie użycie wyłącznie transakcyjnych fraz najlepiej opisujących Twoją firmę.”
Źródło: https://afterweb.pl/
Na co zwracać uwagę podczas realizacji? Oto sprawdzone sztuczki ekspertów
Od razu warto zaznaczyć. Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ działania SEO zdecydowanie różnią się od kampanii Google Ads. W pierwszej kolejności skupimy się na płatnym kanale promocyjnym od wyszukiwarki. Tutaj jakość marketingu mocno uzależniona jest od metody docierania do potencjalnych Klientów, pracy nad słowami kluczowymi oraz stawkami CPC czy budżetami dziennymi i miesięcznymi. Abyś mógł przyciągać uwagę jeszcze większej ilości osób, zadbaj o dobranie odpowiedniego rodzaju reklamy. Dla e-commerców polecane są kampanie typu Performance Max. Dla biznesów usługowych, najlepszym rozwiązaniem będzie zwykła reklama tekstowa. Niezależnie od źródła, doświadczeni eksperci zalecają regularne dbanie o higienizację słów kluczowych. Zakładka wyszukiwane hasła powinna być dla Ciebie priorytetem. To tam można wykluczyć niepożądane wyszukiwania i zwiększyć jakość pozyskiwanych leadów. Pilnuj również stawki CPC na najważniejszych słowach kluczowych. Zbyt niska wartość na tym polu lub za mały budżet dzienny nie pozwolą Ci rozwinąć biznesowych skrzydeł. Z takimi problemami nie mierzą się osoby wybierające pozycjonowanie stron internetowych. SEO to regularna praca wewnątrz oraz na zewnątrz serwisu. Odpowiednie dopasowanie do algorytmu Google, poprawa czynników UX i zdobywanie wysokiej jakości linków kierujących do domeny – to optymalizacyjne priorytety!