Trasa remontowana jest w ramach dwóch odcinków. Na pierwszym z nich, czyli od przystanku „Słowiańska” w kierunku centrum miasta ruch przywrócono jeszcze 24 grudnia 2022 roku. W ten sposób chciano zapewnić szybkie uruchomienie choć części trasy, by wspomóc mieszkańców w codziennych podróżach i odciążyć autobusową komunikację zastępczą.
Trwają jeszcze prace na drugim odcinku, a więc między przystankami „Słowiańska” i „Szymanowskiego”. Jak informuje ZTM, są one bardzo zaawansowane. Zakończono już roboty podtorowe w kierunku os. Sobieskiego między przystankami.
Obecnie wykonawca skupia się na montażu nawierzchni torowej. Pierwsze efekty widać już na fragmencie od „Słowiańskiej” do „Kurpińskiego”. Z kolei między przystankami „Słowiańska” i „Al. Solidarności” zakończono prace przy budowie nawierzchni wykonanej z tłucznia.
Jednocześnie na torze w kierunku os. Sobieskiego wykonano już zabudowę ścianek peronowych na wszystkich przystankach. W tym miesiącu ma być to wykonane na torze w kierunku centrum miasta na przystankach „Lechicka” i „Kurpińskiego”.
Zakończenie robót planowane jest na przełom maja i czerwca.