Wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, Tomasz Płóciniczak, zapewnia, że pozostałe prace związane z torowiskiem i siecią trakcyjną są już tylko na skrzyżowaniach ul. Św. Marcin z al. Niepodległości i ul. Kościuszki.
Nowe torowisko pozwoli tramwajom jadącym ul. Towarową na skręt w prawo w ul. Św. Marcin, co odciąży węzeł Kaponiera i umożliwi większą pulę wariantów tras. Technologie stosowane przy budowie pozwolą na poprawę bezpieczeństwa i ograniczenie hałasu.
Przystanki tramwajowe są również gruntownie przebudowywane, a ich lokalizacja na ul. Towarowej jest przesuwana. Nowy przystanek powstaje przy Zamku.
Ruch tramwajów ulicą Św. Marcin zostanie przywrócony po zakończeniu wszystkich prac związanych z infrastrukturą tramwajową na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do ul. Ratajczaka. Ostatnim elementem będzie dostosowanie torowiska na skrzyżowaniu ulic Św. Marcin i Ratajczaka do przyszłej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, co powinno być gotowe w połowie bieżącego roku.