Duża sprzedaż i szerokie grono potencjalnych klientów
Sprzedaż na Amazon to szansa na dotarcie do milionów aktywnych klientów poszukujących produktów różnego rodzaju. Baza ponad 300 milionów aktywnych kont i ponad 170 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie to liczby, które mówią same za siebie. Wystawiając swe produkty w serwisie, sprzedawca automatycznie zyskuje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników, z których przynajmniej część może być zainteresowana jego produktem. Co istotne, przystępując do grona firma działających na Amazonie, każdy sprzedawca automatycznie zyskuje zaufanie i wiarygodność, ponieważ takimi cechami wyróżnia się Amazon w oczach klientów. Nawet jeśli dana marka i firma sprzedająca nie jest szerzej znana, gdyż np. dopiero stawia pierwsze kroki w biznesie, dzięki platformie Amazon ma ułatwiony start.
Międzynarodowa ekspansja
Sprzedaż na Amazon to szansa na dotarcie do klientów z całego świata. Platforma prężnie działa w wielu krajach Europy i Ameryki, co znacznie zwiększa rynek zbytu. Co istotne, zasady korzystania przez sprzedawców z platformy są tak proste i wygodne, że sprzedawanie na całym świecie nie jest trudne. To zatem świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć swój rynek zbytu o nowe kraje, ale nie mają możliwości ani środków, aby zrobić to „tradycyjnymi” metodami, czyli założyć sklep stacjonarny w innym państwie, zatrudnić tam sprzedawców, prowadzić księgowość itd.
Alternatywa dla sklepu internetowego
Rozwiązanie to stanowi też alternatywę dla sklepu internetowego. Aby realizować sprzedaż na Amazon, nie trzeba posiadać własnego sklepu online, ponieważ wystarczy konto na platformie. To szczególnie przydatna opcja w przypadku sprzedaży na rynkach zagranicznych. Stworzenie nowej wersji językowej sklepu internetowego wiąże się zwykle ze sporymi wydatkami związanymi z opracowaniem serwisu, przetłumaczeniem itp. Jest również dość czasochłonne i pracochłonne. Dzięki Amazon każdy sprzedawca może w łatwy i szybki sposób sprawdzić, czy jego produkty przemawiają do odbiorców na całym świecie. Nie ma potrzeby wydawania pieniędzy i poświęcania czasu na stworzenie nowej wersji sklepu internetowego, a wystarczy jedynie stworzyć aukcję na lokalnym Amazonie. To pozwala ominąć trudności związane z lokalnymi systemami płatności, operacjami finansowymi czy logistyką.