Nowa droga rowerowa zapewni wygodny i bezpieczny dojazd ze śródmieścia do Wartostrady i terenów nadwarciańskich i odwrotnie. To część ujętej w Programie Rowerowym Miasta rowerowej obwodnicy ścisłego centrum.
Będzie szeroka na 2-2,5 metra. Inwestycja wpłynie m.in. na zmianę geometrii skrzyżowań, które będą przecinane przez nową drogę oraz zmianę przebiegu chodnika. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych zostaną przebudowane lub powstaną nowe.
W ramach inwestycji wykonawca wykona odwodnienie pasa drogowego i przebuduje oświetlenie i sygnalizację świetlną. Słupy trakcyjne zostaną przesunięte. Całość uzupełnia nowe nasadzenia zieleni.
W związku z rozpoczynającą się inwestycją, od poniedziałku, 12 czerwca, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu kołowego, pieszego i rowerowego.
Jadący ulicą Estkowskiego od mostu Bolesława Chrobrego muszą spodziewać się zwężenia jezdni przed skrzyżowaniem z ul. Szyperską i do tego skrzyżowania będą poruszać się dwoma pasami jezdni – lewym do jazdy na wprost i dotychczasowym środkowym, który będzie służył do jazdy na wprost i do skrętu w ul. Szyperską.
Prawy pas, służący do tej pory do skrętu w tę ulicę, zostanie wyłączony z ruchu nie tylko do tego skrzyżowania, lecz również po jego minięciu. Do skrzyżowania z ul. Garbary kierowcy będą dojeżdżać trzema pasami. Skrajny lewy będzie jak do tej pory służył do skrętu w lewo, w ul. Garbary, środkowy do jazdy na wprost, a prawy do jazdy na wprost i skrętu w prawo, w ul. Garbary. Po przejechaniu skrzyżowania z ul. Garbary, jadący ul. Małe Garbary na jej krótkim odcinku spotkają jeszcze zwężenie jezdni po prawej stronie.
Roboty prowadzone na tym odcinku będą się wiązały z koniecznością niewielkiego przesunięcia lokalizacji przystanku autobusowego w kierunku ul. Solnej.
Jadący ul. Garbary od Cytadeli, przed skrzyżowaniem z ul. Małe Garbary i Estkowskiego, do dyspozycji będą mieli cztery pasy jezdni, a nie – jak dotąd – pięć. Wyłączony z ruchu zostanie wydzielony pas do skrętu w prawo, w ul. Małe Garbary. W trakcie robót w ulicę tę będzie można skręcić korzystając ze skrajnego, prawego pasa jezdni, którym będzie można poruszać się również na wprost.
Piesi muszą liczyć się z wygrodzeniami i zwężeniami chodników.