Autostradę Wielkopolską założył biznesmen Jan Kulczyk, z myślą o budowie trasy A2. Po jego śmierci, majątek odziedziczył syn, Sebastian Kulczyk.
Z informacji podanych przez Komisję Europejską wynika, że fundusz Meridiam planuje nabyć firmę KI One, posiadającą 23,8% akcji Autostrady Wielkopolskiej oraz 40% akcji spółki AWSA II. Meridiam obecnie posiada udziały w tych spółkach na poziomie odpowiednio 26,3% oraz 40%. Francuski fundusz ma również zamiar zakupić akcje spółki Autostrada Eksploatacja i A2 Router.
Puls Biznesu, powołując się na nieoficjalne źródła, podaje, że transakcja ta może być wartą nawet 700 mln euro.
Informacje o możliwym wycofaniu się Sebastiana Kulczyka z inwestycji w sektor drogowy nie są nowe. Już na początku ubiegłego roku Puls Biznesu donosił, że miliarder planuje sprzedaż udziałów w spółkach powiązanych z Autostradą A2.
Jeśli informacje te okażą się prawdziwe, będzie to zdecydowanie znacząca zmiana na rynku infrastruktury drogowej w Polsce. Potencjalne skutki tej transakcji i jej wpływ na dalszą eksploatację Autostrady Wielkopolskiej na razie pozostają nieznane. Z pewnością jednak cały sektor infrastruktury drogowej śledzi rozwój sytuacji z nieukrywanym zainteresowaniem.