Droga ma powstać wzdłuż południowej strony ul. Malwowej, jako pieszo-rowerowa lub rowerowa. To krok w kierunku zapewnienia lepszego połączenia obu gmin i udostępnienia mieszkańcom bezpiecznej i komfortowej drogi alternatywnej dla samochodu.
Inwestycja ma być realizowana z wykorzystaniem środków Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 (FEWP). Jeśli uda się uzyskać dofinansowanie, zarówno Poznań jak i Dopiewo będą także działać na rzecz połączenia jej z istniejącą na terenie obu samorządów infrastrukturą rowerową.
Podpisanie listu intencyjnego jest kolejnym działaniem Poznania na rzecz współpracy z gminami ościennymi w celu realizacji inwestycji z myślą o mieszkańcach obu samorządów.
„Podpisanie tego listu to kolejny przykład dobrej współpracy z gminą sąsiadującą z Poznaniem. W lipcu podpisano podobny dokument z gminą Swarzędz i Volkswagenem dotyczący przedłużenia trasy tramwajowej wzdłuż ul. Warszawskiej aż do Swarzędza. Niecały miesiąc temu oddano do użytku kładkę pieszo-rowerową nad Wartą w Owińskach, która połączyła Poznań z gminą Czerwonak. Wreszcie na granicy stolicy Wielkopolski i gminy Komorniki kończy się budowa węzła Grunwaldzka z bezkolizyjnym przejazdem pod torami kolejowymi” – podkreślił Mariusz Wiśniewski
Realizacja projektu planowana jest w latach 2023-2026. Obejmuje opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego (PFU), wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, pełnienie usługi inżyniera kontraktu, jak również przeprowadzenie stosownych działań promocyjnych i informacyjnych.