Według najnowszych informacji portalu rynek-kolejowy.pl, Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski z Poznania jest na czele wyścigu o wygranie przetargu PKP Intercity na dostawę 300 nowych wagonów, z opcją na kolejne 150 sztuk. Zarząd PKP Intercity rekomenduje wybór oferty poznańskiego zakładu Radzie Nadzorczej i Walnemu Zgromadzeniu.
Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity, w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl podkreślił, że ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Jednakże, wszystko wskazuje na to, że FPS H. Cegielski może być faworytem w tym przetargu. Konkurencyjna oferta pochodziła od firmy Newag, lecz poznański zakład zaproponował niższą cenę, co znacząco zwiększa jego szanse na wygraną.
Nowe wagony planowane przez PKP Intercity mają być przystosowane do prędkości 200 km/h i będą mogły kursować zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych. Przewidziano ich eksploatację na trasach łączących miasta w Polsce z takimi krajami jak Czechy, Niemcy, Austria, Słowacja, Węgry i Litwa. Wśród planowanych połączeń są m.in. Warszawa – Poznań – Berlin, Warszawa – Katowice – Bohumin, czy Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga.
Zwycięstwo FPS H. Cegielskiego w tym przetargu będzie znaczącym krokiem dla polskiego przemysłu kolejowego oraz potwierdzeniem wysokiej
jakości produkcji krajowej w sektorze transportu szynowego. Inwestycja ta ma na celu modernizację floty PKP Intercity i podniesienie komfortu podróży pasażerów, a także zwiększenie konkurencyjności polskich kolei na arenie międzynarodowej.
Dodatkowo, nowe wagony będą spełniać wysokie standardy techniczne i bezpieczeństwa, co jest szczególnie istotne w kontekście rosnących wymagań pasażerów i przepisów unijnych. Modernizacja taboru kolejowego jest również ważnym elementem strategii ekologicznej, mającej na celu promowanie transportu publicznego jako bardziej zrównoważonej alternatywy dla podróży samochodem.
Decyzja o wyborze wykonawcy jest oczekiwana z dużym zainteresowaniem zarówno w branży kolejowej, jak i wśród podróżnych. Wybór oferty FPS H. Cegielskiego może przyczynić się do rozwoju polskiej gospodarki i technologii kolejowej, a także wzmocnić pozytywny wizerunek polskiego przemysłu na arenie międzynarodowej.
najpierw musi wygrać przetarg