Jelenia Góra to jedno z miast, które w ostatnich dniach najbardziej ucierpiało w wyniku powodzi. Liczne ulice zostały wyłączone z ruchu, a zalania i podtopienia dotknęły wielu mieszkańców oraz infrastruktury. Sytuacja w mieście staje się coraz bardziej napięta, a mieszkańcy coraz głośniej wyrażają swoje niezadowolenie w mediach społecznościowych. W centrum kontrowersji znalazł się ośrodek Holiday Park & Resort, należący do polskiego milionera Piotra Śledzia, który powstał na terenach zalewowych.
Mieszkańcy obwiniają Holiday Park & Resort
Mieszkańcy Jeleniej Góry nie kryją oburzenia wobec działań związanych z ośrodkiem, który ich zdaniem przyczynił się do pogorszenia sytuacji powodziowej w mieście. Pod postami na facebookowym profilu Jerzego Łuźniaka, prezydenta miasta, można znaleźć wiele komentarzy sugerujących, że prace prowadzone na terenie ośrodka doprowadziły do katastrofy. Jak relacjonuje jedna z mieszkanek miasta, kilka koparek „rozwaliło miejscowo wały, żeby woda wychodziła z ośrodka na ulicę”, co miało spowodować zalanie okolicznych ulic, w tym Cieplickiej, Sobieszowskiej oraz zalanie cmentarza i dworca.
Wały przekopane – miasto zalane
Według relacji, wały, które miały chronić przed powodzią, zostały uszkodzone przez ciężki sprzęt pracujący na terenie Holiday Park & Resort. Z tego powodu woda, która normalnie powinna pozostać w kontrolowanych granicach, wydostała się na ulice, powodując masowe podtopienia. W szczególności ucierpiała dzielnica Cieplice, gdzie mieszkańcy zmagają się z poważnymi utrudnieniami.
Mieszkańcy apelują o interwencję
Pod postami prezydenta Jeleniej Góry mieszkańcy miasta wprost apelują o interwencję. „Niech się ktoś zajmie tym resortem w Cieplicach! Przekopują koparkami wały i puszczają wodę, która zalewa ulice” – napisał jeden z użytkowników. Inna mieszkanka opisała sytuację, w której koparka z ośrodka, przemieszczając się torami, przedostała się pod wał i zaczęła kopać przepust. Według jej relacji, wał ten chronił dawniej tereny, które obecnie są zalewane przy ulicy Lubańskiej. „Właściciel będzie teraz ratował swój teren, zalewając mieszkańców Cieplic. Czy mają prawo przekopywać ten wał?” – pytała mieszkanka.
Brak odpowiedzi ze strony ośrodka
Jak dotąd, na oficjalnych kanałach społecznościowych Holiday Park & Resort nie pojawiła się żadna informacja dotycząca powodzi ani prowadzonych działań. Mieszkańcy, którzy zarezerwowali pobyt w ośrodku na najbliższe dni, skarżą się na trudności w skontaktowaniu się z infolinią. Business Insider próbował skontaktować się z resortem, jednak bezskutecznie.
Sytuacja w Jeleniej Górze nadal jest trudna, a mieszkańcy z niepokojem patrzą na kolejne dni, licząc na interwencję władz i wyjaśnienie kontrowersyjnych działań wokół ośrodka Holiday Park & Resort.