Skip to content
 
 
 
 
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
2024-05-23Wojewoda przedstawiła aktualna sytuację Zakładów im. Hipolita Cegielskiego 2021-02-14Europosłowie rozszerzają środki pomocowe COVID-19 na sektor transportu 2021-05-12Tunel pod torami kolejowymi na Starołęckiej i przebudowa ul. Ożarowskiej. Plany Miasta na najbliższe lata 2021-12-30Poznań przejął Hipodrom Wola. Miejsce ma służyć mieszkańcom i turystom 2024-12-14Wydarzenie na Politechnice Poznańskiej. Podsumowanie dorobku profesora Sławomira Rosolskiego 2020-12-11Ile kosztuje ubezpieczenie mieszkania? 2023-11-05Ceny prądu pójdą w górę – nowy rząd zadecyduje jak bardzo i kiedy 2022-11-25Biżuteria pARTs to połączenie energii kobiet z energią mężczyzn. 2024-08-28Mamy duży powód do dumy ! Powiat Poznański z najniższym bezrobociem w Polsce 2025-09-03Poznań w centrum walki z lewymi fakturami. Fiskus uszczelnia system, wykryto oszustwa na ponad 4,1 mld zł
  piątek 7 listopada 2025
  • Blog
  • Forums
BiznesPoznan.pl
  • Home
  • News
    • All
    • Bez kategorii
    • Biznes
    • Dom i Ogród
    • Eco biznes
    • handel
    • Inwestycje
    • miasto i biznes
    • Moto biznes
    • Nieruchomości
    • Polska
    • pomysł na biznes
    • Praca
    • Prawo
    • technologia I Design
    • Turystyka
    • Wiadomości
    • Wideo "Sztuka Biznesu"

    Ruszyła budowa ul. Gryfińskiej

    2021-06-230

    Jak pandemia zmieniła podejście do zatrudnienia? Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

    2022-01-030

    Kamienica przy pl. Bernardyńskim przejdzie modernizację. Będzie… więcej mieszkań

    2022-05-160

    Niemal 120 mln euro z funduszy europejskich dla Metropolii Poznań i kolejne miliony złotych dla Poznania

    2023-09-130
    Prev Next Showing 1 Of 485
  • kategorie
    • All
    • Bez kategorii
    • Biznes
    • Dom i Ogród
    • Eco biznes
    • handel
    • Inwestycje
    • miasto i biznes
    • Moto biznes
    • Nieruchomości
    • Polska
    • pomysł na biznes
    • Praca
    • Prawo
    • technologia I Design
    • Turystyka
    • Wiadomości
    • Wideo "Sztuka Biznesu"

    „Przyjazne deklaracje” – Poznań uruchomił portal ułatwiający rozliczenie podatków

    2021-04-080

    Nowa kostka już widoczna na płycie Starego Rynku. Ekipy brukarskie będą pracować dłużej

    2023-08-250

    Pływalnia na os. Zwycięstwa już prawie gotowa

    2021-01-040

    PKEE: Im mniejsze zapotrzebowanie na energię w danym momencie, tym niższa jej cena

    2022-10-010

    HER IMPACT ON TOUR już w Poznaniu

    2022-11-160
    Prev Next Showing 1 Of 388
  • Video
  • polska i świat
    • Ciekawostki
    • Polska
    • Świat
    • Polityka
    • Sport
    • Biznes
    • Show-Biznes
BiznesPoznan.pl
BiznesPoznan.pl
  • Home
  • News
  • kategorie
  • Video
  • polska i świat
    • Ciekawostki
    • Polska
    • Świat
    • Polityka
    • Sport
    • Biznes
    • Show-Biznes
  • Blog
  • Forums
BiznesPoznan.pl
  technologia I Design  Polacy otwarci na AI w telewizorach Samsung
technologia I Design

Polacy otwarci na AI w telewizorach Samsung

Angelika W.Angelika W.—2025-04-280
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza do naszych domów, a jej obecność w telewizorach to już nie przyszłość, lecz teraźniejszość. Samsung, jako globalny lider innowacji, redefiniuje domową rozrywkę dzięki technologii Vision AI. Polacy, wyjątkowo otwarci na nowe technologie w taki sam sposób podchodzą do  rozwiązań opartych na AI. Już dziś chętnie wybierają inteligentne telewizory, które nie tylko dostarczają doskonały obraz i dźwięk, ale także uczą się preferencji użytkowników.

Ponad połowa Polaków pozytywnie ocenia sztuczną inteligencję w telewizorach

Jak wynika z badań przeprowadzonych w wybranych krajach w Europie wynika, że ponad 54% Polaków deklaruje pozytywne nastawienie do sztucznej inteligencji. Jest to wynik wyższy niż europejska średnia, która stanowi 45%. Co więcej, aż 64% polskich konsumentów uznaje obecność AI w telewizorach za pożądaną, a Polska – zaraz po Rumunii (72%) – znajduje się w czołówce krajów najbardziej otwartych na zastosowanie AI w urządzeniach RTV*. 

Polacy nie tylko są entuzjastycznie nastawieni do nowoczesnych technologii, ale również świadomi ich wartości – aż 42% badanych dostrzega osobiste korzyści z AI, a 40% widzi jej pozytywny wpływ na społeczeństwo.

Co ważne, w zakresie znajomości Vision AI w telewizorach rozwiązania Samsung AI, cieszą się w Polsce największym poziomem rozpoznawalności spośród wszystkich producentów – aż 49% respondentów deklaruje, że zna i rozumie ten system. To znacznie przewyższa średnią europejską, która wynosi 34%. Ponadto zarówno Polska, jak i Rumunia odznaczają się najwyższym wskaźnikiem świadomości i zrozumienia Samsung Vision AI, który wynosi aż 21%, podczas gdy średnia europejska wynosi 13%.

Wśród funkcji opartych na AI, polscy konsumenci biorący udział w badaniu szczególnie cenią te związane z obrazem i dźwiękiem – Dźwięk inteligentnie dopasowany do treści i przestrzeni oraz Wzmacniacz głosu zasilany przez AI zostały uznane za najbardziej atrakcyjną funkcje przez aż 79% respondentów podobnie jak Tryba Adaptacyjny AI i Upłynniacz Ruchu AI wykorzystujący sztuczną inteligencję do adaptacji obrazu, wyostrzania okrągłych obiektów i upłynniania ruchu oraz tekstu. 

400 000 inteligentnych telewizorów Samsung już w polskich domach

Od 2020 roku, według wewnętrznych danych, Polacy zakupili ponad 400 000 telewizorów wyposażonych w procesory z sieciami neuronowymi, funkcjami AI i technologią skalowania. 

More stories

Aż 7 modeli TV Samsung w pierwszej „dziesiątce” najczęściej kupowanych telewizorów w Polsce

2023-11-20

Samsung OLED 2025 – telewizory z AI, które dostosowują obraz i dźwięk do Ciebie

2025-06-27

Polski pawilon na Expo Dubai 2020 przygotowany przez Grupę MTP i FM Aldentro kolejny raz nagrodzony

2022-03-31

Wernisaż wystawy „Dojrzałe lato” w Vinci Art Gallery

2024-08-23

Trend ten potwierdza po raz kolejny, że dla polskich konsumentów kryterium, jakim jest zaawansowanie technologiczne nowego sprzętu, stanowi niezwykle ważny czynnik przy jego wyborze. Wysoka jakość obrazu, personalizacja i dźwięk klasy kinowej to dziś nie tylko oczekiwania – to standard, którego Polacy wymagają od nowoczesnych telewizorów.

Samsung Vision AI – przyszłość domowej rozrywki już dziś

Technologia Samsung Vision AI to świeże spojrzenie marki na wykorzystanie sztucznej inteligencji w świecie domowej rozrywki, które po raz pierwszy zostało zaprezentowane na targach CES 2025. Samsung Vision AI zamienia ekrany w inteligentnych towarzyszy, którzy poprawiają jakość rozrywki, upraszczają interakcje ze sprzętami domowymi i płynnie integrują się ze stylem życia. Dzięki wykorzystaniu wytrenowanych modeli do skalowania obrazu oraz uczenia maszynowego na danych wizualnych i dźwiękowych, nowoczesne telewizory nie tylko rozumieją, co dzieje się na ekranie, ale również uczą się preferencji swoich użytkowników. To właśnie za sprawą tych zaawansowanych technologii możliwe jest dynamiczne dopasowanie obrazu i dźwięku do indywidualnych upodobań widza – wszystko po to, by zapewnić wrażenia, które jeszcze nigdy nie były tak precyzyjnie dostrojone do naszych oczekiwań.

Serce nowych telewizorów Samsung, takich jak Neo QLED Mini LED QN990F stanowi procesor NQ8 AI Gen3, najbardziej zaawansowany układ, jaki dotąd trafił do urządzeń Samsung. Wyposażony w aż 512 sieci neuronowych, umożliwia on błyskawiczne przetwarzanie obrazu i dźwięku w czasie rzeczywistym. Dzięki temu technologia Skalowania 8K AI Pro pozwala na upscalingu treści do rozdzielczości jak najbliższej 8K, niezależnie od oryginalnej rozdzielczości materiału. 

Procesor nie tylko analizuje każdą scenę pod kątem kontrastu, jasności i szczegółowości, pierwszego i kolejnych planów, ale również uczy się preferencji widza. Telewizor obserwuje, jakie treści są najczęściej oglądane, jakie ustawienia obrazu wybierane, a także w jakich porach użytkownik korzysta z urządzenia. Na podstawie tych danych, wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego, automatycznie dopasowuje ustawienia obrazu i dźwięku, tworząc w pełni spersonalizowane doświadczenie.

AI w telewizorach Samsung każdy z nas może też wyszkolić dla siebie w oparciu o trzy podstawowe typy treści: Film, Sport i Ogólne. Przykładowo, aby zapisać swoje preferencje dla kategorii Film, w wyświetlanych po sobie oknach zaznaczamy te sceny, które charakteryzują się najlepiej odpowiadającym naszym upodobaniom kontrastowi, kolorom i ich tonacji. Identycznie postępujemy w przypadku pozostałych kategorii. Od tej chwili wbudowana w telewizor AI już wie, jak optymalizować poszczególne typy treści, by parametry obrazu odpowiadały naszym oczekiwaniom. Gdy oglądamy film – telewizor automatycznie pokaże obraz w ustawieniach, które nam się podobają, gdy oglądamy sport, rozpozna też, jaki jest to rodzaj sportu i jak np. wygląda piłka w rugby, aby uruchomić algorytm dbający o jej wyraźny obraz podczas szybkiego lotu. 

To, co naprawdę wyróżnia system Samsung Vision AI, to jego wyjątkowo spersonalizowane funkcje, które całkowicie zmieniają sposób, w jaki widzowie wchodzą w interakcję z telewizorem. Zamiast być jedynie biernym odbiorcą treści, użytkownik staje się częścią dynamicznego, inteligentnego ekosystemu, który rozumie, reaguje i dostosowuje się do jego potrzeb. 

A kiedy telewizor nie jest aktywnie używany do oglądania, może zamienić się w elegancką, cyfrową ozdobę wnętrza. Dzięki generatywnej tapecie (Tapeta AI) – ekran staje się artystycznym płótnem, które tworzy wizualizacje dopasowane do gustu użytkownika, atmosfery pomieszczenia czy konkretnej okazji. To nowy wymiar personalizacji, w którym technologia spotyka się ze sztuką.

Sztuczna inteligencja odgrywa też kluczową rolę w przetwarzaniu dźwięku. Dzięki technologii Dźwięk Podążający za Obiektem Pro, telewizor analizuje obraz i precyzyjnie dopasowuje dźwięk do akcji widocznej na ekranie. Efekty audio przemieszczają się wraz z obiektami, a dialogi pozostają wyraźne nawet w głośnym otoczeniu. Dodatkowo, system uwzględnia pozycję widza w pomieszczeniu, dostosowując kierunek i natężenie dźwięku, co tworzy wrażenie obecności w samym centrum wydarzeń.

Samsung Vision AI to nie tylko narzędzie do personalizacji rozrywki – to także kluczowy element inteligentnego domu, który z pomocą platformy SmartThings sprawia, że telewizor staje się naturalnym centrum zarządzania codziennością. Dzięki coraz szerszej integracji z urządzeniami i aplikacjami domowymi, telewizory Samsung wspierają użytkowników w dbaniu o bezpieczeństwo, komfort i wygodę życia. Przykładowo nowa funkcja Home Insights pozwala w czasie rzeczywistym śledzić to, co dzieje się w domowym otoczeniu. Na ekranie telewizora można zobaczyć bieżące informacje o warunkach w mieszkaniu, otrzymać powiadomienia o nietypowych zdarzeniach czy alerty dotyczące bezpieczeństwa – wszystko po to, by użytkownicy mogli czuć się spokojni, niezależnie od tego, czy są w domu, czy poza nim.

To tylko przykład kilku procesów, z wielu, które zachodzą w telewizorze bez połączenia z chmurą. To także efekt postępu, jakiego dokonał Samsung w zakresie technologii AI, dobrze obrazuje rozwój procesorów zasilających telewizory tej marki. 

*Badanie przeprowadzono przez firmę SmartLab na próbie 600 osób w pierwszym kwartale 2025 roku na zlecenie firmy Samsung

FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

Angelika W.

Poznań zmienia energetykę! Biznes Jakuba Buszyńskiego z WindyOne.eu rewolucjonizuje polski rynek mikroelektrowni wiatrowych
Poznańska afera urzędnicza uderza w gminne finanse i rynek nieruchomości. Milionowe straty, sprzyjanie deweloperom i pytania o przejrzystość procedur
Related posts
  • Related posts
  • More from author
technologia I Design

Poznański inwestor sztuki sprzedaje swoją legendarną kolekcję. Fibak zamyka paryski rozdział i wspiera nowe pokolenie artystów

2025-10-090
technologia I Design

Samsung OLED S95F – elita OLED-ów 

2025-09-010
technologia I Design

Samsung wprowadza „nowe porządki”. Poznaj linię urządzeń Bespoke AI, która ułatwi Twoją codzienność

2025-06-300
Load more
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Read also
handel

Body Chief z wyróżnieniem znak jakości Lidl Fair Pay

2025-11-040
Bez kategorii

H&M żegna się ze Starym Browarem. Sklep przy Półwiejskiej zamyka się 5 listopada

2025-11-040
handel

Niedziela niehandlowa, ale otwarte sklepy – co na tym zyskał biznes?

2025-11-020
Bez kategorii

Ziobro atakuje sędziego z Poznania! „Zdradził państwo polskie” – burza po uchyleniu wyroku dożywocia dla mordercy żony i dzieci

2025-11-020
Bez kategorii

Poznańska Innowacja, Która Może Zmienić Świat: MyWay – Cyfrowa Rewolucja Pamięci o Zmarłych

2025-11-010
Turystyka

KLM świętuje pięć lat w Poznaniu. Lotnisko Ławica zyskuje nowe możliwości biznesowe

2025-10-280
Load more

Ostatnie wpisy

  • Body Chief z wyróżnieniem znak jakości Lidl Fair Pay
  • H&M żegna się ze Starym Browarem. Sklep przy Półwiejskiej zamyka się 5 listopada
  • Niedziela niehandlowa, ale otwarte sklepy – co na tym zyskał biznes?
  • Ziobro atakuje sędziego z Poznania! „Zdradził państwo polskie” – burza po uchyleniu wyroku dożywocia dla mordercy żony i dzieci
  • Poznańska Innowacja, Która Może Zmienić Świat: MyWay – Cyfrowa Rewolucja Pamięci o Zmarłych

Najnowsze komentarze

  1. Angelika W. - Czy Cegielski wykona 300 wagonów dla PKP?
  2. jobbing - Można już wchodzić do Parku Drwęskich po prawie 2 latach rewaloryzacji
  3. steepness - Ballie, nowy domowy robot z AI. Nowość od Samsung która zmieni świat?

    # TRENDING

    przebudowa-ulicybiznesbudowa-drogi-rowerowejmtpzkzlbudowa-drogitramwaj-na-naramowicepomoc-dla-przedsiebiorcowhej-poznanrozbudowa-szkolybudowa-chodnikanieruchomościzatrudnienieszkoly-w-poznaniuremont-szkolyprzebudowa-drogipolski-ladbudzet-miastampk-poznanmieszkania-komunalne
    © 2020, Powered By Grupa Mediów
    • About
    • Privacy
    • Contact